A Nyíregyházi Főiskola
Vizuális Kultúra Intézetének (volt Rajz Tanszék) Művészeti Diákköre
Működési rendje
(A felsőoktatásról szóló 1993. évi LXXX. Törvény 32/A. (33.) § és az OTDT Szervezeti és
Működési Szabályzata (1996) alapján a Nyíregyházi Főiskola tudományos diákköreinek
működési rendje - a Főiskolai Tanács jóváhagyásával –alapján.)
I.A tudományos diákkör működésének célja és jellege
1. A Vizuális Kultúra Intézet (volt Rajz Tanszék) művészeti diákköre öntevékeny csoportként működik, célja
• a hallgatók bevezetése az elméleti és gyakorlati kutatómunkába;
• a kötelező tananyagot meghaladó, tudományos és művészi igényű önképzés;
• a diákköri munka során vagy azon kívül elért egyéni vagy kollektív eredmények szakmai megítélésének és nyilvánossá tételének elősegítése.
2. A művészeti diákkör céljait a hallgatók és az oktatók együttműködésével valósítja meg, munkájában külső elméleti és gyakorlati szakemberek is részt vehetnek.
3. A diákkör elsősorban a 2003-tól önálló Szekcióként jelentkező művészeti és művészetelméleti területen fejti ki tevékenységét, de biztosítja a társterületeken érintett érdeklődésű hallgatók felkészülését is.
4. A tudományos diákkör együttműködik a főiskola más tudományos diákköreivel, más felsőoktatási intézmények diákköreivel, továbbá szakmai, tudományos és művészeti szervezetekkel és egyesületekkel.
II. A művészeti diákkör megalakítása, működése és irányítása
1. Művészeti diákkör a hallgatók (legalább 5 fő) kezdeményezésére a Vizuális Kultúra Intézet (volt Rajz Tanszék) és a kari, illetve intézményi Tudományos Diákköri Tanács (TDT) egyetértésével alakulhat. Az alakuló ülésen készített jegyzőkönyvben
• meg kell határozni a diákkör jellegét, kutatási területeit;
• meg kell adni a tagok névsorát (kutatási témájukat és témavezetőiket feltüntetve),
• meg kell nevezni a megválasztott tisztségviselőket.
A jegyzőkönyv egy példányát el kell juttatni a TDT-hez.
2. A diákkör tagja lehet minden olyan nappali, ill. levelező tagozatos hallgató, aki
• a művészeti területen igényes munkát végez;
• a művészet és a művészetelmélet kérdései iránt az átlagot jóval meghaladó érdeklődést
tanúsít,
• magatartása ellen kifogás nem merült fel.
Ezen feltételek bármelyikének megszűnte kizárást eredményez.
3. A diákkör munkáját közvetlenül egy tanárelnök és egy diáktitkár irányítja.
4. A diákkör dokumentumai:
• az alakuló ülés jegyzőkönyve;
• a TDT mindenkori ajánlásait figyelembe vevő éves munkaterv, amely tartalmazza az anyagi és tárgyi feltételek igényét;
• a tagnévsor a téma és a konzulens tanár megjelölésével;
• az év közben szükség szerint készített feljegyzések és
• az év végi összesítő beszámoló.
5. A diákkör törekszik a kör jelleg erősítésére, félévente legalább egyszer megvitatják a készülő hallgatói munkát.
6. A Művészeti Diákkör a Vizuális Kultúra Intézethez (volt Rajz Tanszék) kapcsolódóan, annak szakmai útmutatásával végzi tevékenységét.
7. Vizuális Kultúra Intézethez (volt Rajz Tanszék) kapcsolódó Művészeti Diákkörben végzett művészeti és művészetelméleti munka felügyeletére és támogatására a TDT az illetékes egységvezetőt kéri fel.
III. A Vizuális Kultúra Intézet (volt Rajz Tanszék) Művészeti Diákköre
1. Tisztségviselőit - tanárelnökét és diák titkárát - szótöbbséggel maga választja meg, akik a feladatkör ellátására a főiskola rektorától kapnak megbízást.
Az MD tagjai továbbá az intézet szakmai munkájában résztvevő oktatói és hallgatói.
2. A Művészeti Diákkör minden tanév elején és végén, de szükség esetén gyakrabban tartja üléseit. Két ülés között a Művészeti Diákkör elnöke képviseli a testületet.
3. A Művészeti Diákkör intézkedéseit, határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza, szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt.
4. A Művészeti Diákkör tisztségviselőinek feladata
• kidolgozza a Művészeti Diákköri Szabályzatot, szükség esetén módosítást kezdeményez;
• dönt a diákköri feladatokra rendelkezésre álló pénzeszközök felhasználásáról
• összehangolja és szervezeti vonatkozásokban felügyeli a diákkör tevékenységét;
• kapcsolatot tart a tudományos diákköri szakmai bizottságokkal és szakmai, ill. tudományos szervezetekkel és egyesületekkel;
• segíti a diákkör nemzetközi kapcsolatait;
• segíti a diákköri munkák szakmai nyilvánosságának megteremtését, hasznosításukat,
időszaki kiadványként megjelenteti a Művészeti Diákköri Konferencia poszterét;
• félévenként pályázatot ír ki a diákköri munka ösztönzésére és javaslatot tesz a díjazott és döntős valamint az országos versenyen helyezést elért hallgatók ösztöndíjjal való támogatására
• tanévenként kari szervezésben házi konferenciát rendez;
·a szakmai zsűri véleményezése alapján dönt a különbözőkonferenciákra és egyéb szakmai rendezvényekre küldendő dolgozatokról;
• értékeli és jutalmazza a diákkörös hallgatók diákköri tevékenységét,
évenként javaslatot tesz a kiemelkedő diákköri munkát végző hallgatók és oktatók elismerésére;
• esetenként részt vesz más főiskolai testületek munkájában, véleményt nyilvánít a Diákkört érintő kérdésekben.
IV. A Művészeti Diákkör működésének tárgyi, anyagi feltételei, a MD gazdálkodása
1.A művészeti diákkör működéséhez szükséges tárgyi és anyagi feltételeket részben a diákkört szakmailag támogató Vizuális Kultúra Intézet, részben a HÖT költségvetéséből elkülönített TDK-Alap, valamint a szponzorok által felajánlott összegek biztosítják.
2. Az országos diákköri konferenciára készülő dolgozatok, valamint a Tudományos
Diákköri Közlemények nyomdai előállítása az intézmény feladata.
3. Az OTDK-ra, intézményközi konferenciákra utazó hallgatók részvételi költségeit a
TDK-Alap biztosítja.
4. Az OTDK-ra, intézményközi konferenciákra utazó témavezető oktatók, valamint a korábban végzett, de a versenyfeltételeknek még eleget tevő hallgatók részvételi költségeit a főiskola a normatív kutatástámogatás központi (rektori) hatáskörbe utalt, intézményi felhasználásra szánt 20%-a terhére fedezi.
A TDK-Alap felhasználásáról külön szabályzat intézkedik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése